FAQ's - Veel gestelde vragen

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Regiobloemist.nl?

Het bestelproces: van online tot aan de deur:
1. Jij kiest een boeket met eventueel een aanvullend product uit het assortiment (vermelde prijzen zijn inclusief btw en exclusief bezorgkosten van € 6,95).
2. Je vult je eigen gegevens en die van de ontvanger in.
3. Je noteert eventueel een persoonlijke tekst op kaartje. (€ 1,50)
4. Je betaalt op de wijze die jouw voorkeur heeft.
5. Je ontvangt direct een bevestiging van je bestelling op het door jou opgegeven e-mailadres.
6. Na goedkeuring van de betaling wordt jouw bestelling direct in behandeling genomen.
7. Met de beschikbare bloemen bindt onze partner op professionele wijze het boeket. Doordat bloemen een natuurproduct zijn en niet altijd alle bloemen van de voorbeeldboeketten beschikbaar zijn, kan het boeket enigszins afwijken van de voorbeeldfoto.
8. Als het boeket compleet is, wordt het netjes verpakt in passend materiaal. Dat beschermt de bloemen tijdens het vervoer en maakt er een echt cadeau van voor de ontvanger.
9. De bezorger neemt jouw bestelling en die van anderen mee in zijn bezorgronde.
10. De bezorger belt aan bij de ontvanger. Die doet open en neemt blij verrast jouw bloemencadeau in ontvangst en geniet daar ten minste 5 dagen van. (Mocht de ontvanger niet thuis blijken te zijn, dan wordt telefonisch contact met de ontvanger gezocht (mits jij het telefoonnummer doorgaf). Lukt dit niet, dan wordt een bericht achtergelaten. In veel gevallen zal de bezorger je boeket bij de buren afgeven als men de bloemen niet kan bezorgen op het beorgadres.
11. Heb je vragen of opmerkingen over je bestelling dan neem je contact op met onze klantenservice.

2. Hoeveel bezorg- en handlingskosten betaal ik?

De bezorg- en handlingskosten (verzendkosten) bij Regiobloemist zijn slechts € 6,95 per bezorgadres. Deze kosten bestaan uit: bezorgkosten, BTW, eventuele herlevering en kosten voor het betalingsverkeer. De totaalprijs bestaat dus uit kosten voor het boeket en de bezorg- en handlingskosten. Als u kiest voor betaling per factuur, dan komt hier € 1,50 factuurkosten bij.

3. Zijn de prijzen op Regiobloemist.nl in- of exclusief btw?

Alle prijzen op Regiobloemist.nl zijn inclusief btw. De prijzen zijn exclusief EUR 6,95 bezorg- en handlingskosten.

4. Kan ik zelf ook een bloemist uitkiezen?

Ja, dat kan. Ga naar bloemist kiezen om een bloemist uit te zoeken. Klik daarna op de knop 'bij deze bloemist bestellen'. Ons systeem selecteert deze bloemist als bezorg bloemist. Bestel daarna zoals gewoonlijk en de gekozen bloemist zal de bestelling ontvangen (mits deze niet gesloten is, niet bezorgd in uw gewenste plaats of toevallig niet levert op de gewenste datum).

5. Kan ik anoniem een boeket versturen?

Ja, dat kan. Als je alleen een berichtje en niet je naam op het tekstkaartje typt, blijf je anoniem. Je persoonlijke gegevens worden namelijk nooit aan de ontvanger van het boeket doorgegeven. Als u geen kaartje kiest, dan wordt het boeket altijd anoniem geleverd.

6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen of annuleren na het bestellen?

Wijzigen
Na het sluiten van de overeenkomst kun je uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat jouw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijg je daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 18.00 uur, zaterdag 9.00 tot 13.00 uur) zo snel mogelijk bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail info@regiobloemist.nl worden doorgegeven. Vermeld a.u.b. altijd je ordernummer, zodat wij je bestelling kunnen opzoeken.

Annuleren
Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de afleverdatum. Een annulering kan via mail worden doorgegeven tijdens kantooruren, zie contactgegevens. Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 8,00.

7. Kan ik in één keer meer boeketten bestellen?

Via Regiobloemist.nl kunt u niet meerdere boeketten in één keer bestellen. U kunt gewoon twee keer een bestelling plaatsen en betalen. Als meerdere boeketten voor hetzelfde bezorgders zijn, stuur dan aub even een mail naar ons, dan zorgen wij dat u maar één keer bezorgkosten hoeft te betalen / terug gestort krijgt.

8. Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde boeket is bezorgd?

Heb je niets gehoord van degene bij wie je een boeket liet bezorgen? Neem contact op met de servicedesk van Regiobloemist. Onze medewerkers vragen voor je na bij de bloemist of het boeket is afgeleverd. Je kunt de servicedesk bereiken via info@regiobloemist.nl of gebruik de opties op onze contactpagina.

9. Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Regiobloemist?

Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat een bind(st)er een bepaalde bloem of kleur op die dag niet meer heeft. Wij kunnen dus niet garanderen dat een boeket precies hetzelfde als het voorbeeld op de website is. Echter, ieder boeket wordt met zorg samengesteld. Wij doen ons uiterste best om de kleur en vorm van het door jou bestelde boeket zoveel mogelijk te benaderen.

10. Welke garanties geeft Regiobloemist op bloemen, planten en boeketten?

Wij werken met partners door heel het land. Deze binders maken de boeketten met verse bloemen die vaak nog dezelfde ochtend van de veiling of zelfs van de kweker afkomen. Dit betekent dat wij op alle bloemen en planten minimaal zeven dagen versgarantie geven. Onder versgarantie verstaan wij dat uw boeket na zeven dagen nog vers in de vaas hoort te staan. Versgarantie wordt ook wel eens vaasgarantie genoemd. Bovengenoemde versgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Belangrijk!
Indien dit niet het geval is, vragen wij u vriendelijk doch dringend om altijd contact met ons op te nemen. Aangezien wij van bloemen houden willen wij altijd een super vers product leveren en wij staan achter ons product. Om vooruit te kunnen ontvangen wij in dat geval graag een foto van het geleverde boeket. Wij koppelen dit terug aan de desbetreffende partner en zorgen samen met u voor een gepaste oplossing.

Om zolang mogelijk van uw bloemen te genieten willen wij u ook graag enkele tips meegeven om uw bloemen te kunnen onderhouden. Veel bloemen hebben weinig zorg nodig, maar sommige kleine aandachtspuntjes zijn van groot belang om zo lang mogelijk van het boeket te kunnen genieten.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

11. Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)?

Op bloemen is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze producten. Op alle overige artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Bij producten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Voor onze abonnementsdienst geldt dat de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht, verstrijkt.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Verstuur het alstublieft in beschermende verpakking. Vermeld indien mogelijk het ordernummer. Dit bespoedigt afhandeling van de retournering. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van de bestelling.



Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]


Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroep/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

[Naam consumenten(en)]
[Adres consument(en)]
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)


* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.


Adres:
Regiobloemist BV
Vasteland 78
3011BN Rotterdam

12. Kan ik veilig betalen?

Regiobloemist werkt met het internationale betalingssysteem Adyen. Dit betalingssysteem is beveiligd en wordt door veel bedrijven op internet gebruikt. Op het moment dat je een bestelling plaatst en je alle gegevens in hebt gevuld, heb je de keuze uit diverse betaalwijzen. Alle mogelijkheden worden verwerkt door Adyen. Tevens is Regiobloemist lid van de Nederlandse Webshop Keurmerk organisatie. Dit houdt in dat Regiobloemist zich conformeert aan de gedragsregels van deze organisatie. Die regels zijn direct gekoppeld aan het Webshop Keurmerk Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus en post.

Bestelling via de elektronische weg kunnen worden betaald via iDEAL, Creditcard, Paypal of op rekening via Afterpay. Als u kiest voor Afterpay, dan stuurt Afterpay u een betalingsverzoek. U kunt dit betalingsverzoek makkelijk betalen via bijvoorbeeld iDeal (na ontvangst van uw producten). Voor het gebruik van AfterPay wordt € 1,50 in rekening gebracht.

13. Hoe kan ik een klacht melden?

Wij zullen we alles aan doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over onze dienst, mocht u onverhoopt toch ergens niet helemaal tevreden over zijn dan kunt u altijd een klacht indienen bij ons. Graag zelfs zodat we er ook iets aan kunnen doen. U kunt een klacht melden via onze contactpagina. Geef aub altijd uw ordernummer door als u contact opneemt met onze servicedesk. Bent u niet helemaal tevreden over de kwaliteit van het boeket, maak dan altijd foto's van het boeket zodat wij kunnen zien hoe het boeket ervoor staat en meld de klacht zo snel mogelijk, liefst binnen 24 uur na ontvangst.

Wij reageren altijd zo snel mogelijk op alle klachten, het kan zijn dat wij voor een oplossing op uw vraag / klacht contact op moeten nemen met een partner voor meer informatie. Dit kan soms enige tijd duren. Volgens het Webshop Keurmerk moeten we binnen 14 dagen uiterlijk inhoudelijk reageren op uw melding, echter wij reageren inhoudelijk in 90% van de gevallen al binnen een dag (tijdens kantooruren) en anders binnen 24 - 48 uur. Maar uiterlijk altijd binnen 14 dagen. Om de snelheid te bevorderen vragen wij om uw melding via het contactformulier te melden met uw ordernummer erbij, dit is ver weg de snelste manier voor u en voor ons (wij hebben zo alles bij de hand).

Indien u niet akkoord kunt gaan (om welke reden dan ook) met de geboden oplossing, staat het u vrij om de klacht in te dienen bij de geschillencommissie Webshop Keurmerk. Ga hiervoor naar de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl.

U kunt ook een klacht indienen bij de Europese ODR platform via https://ec.europa.eu/consumers/odr/

14. Kan ik ook planten bestellen?

Wij houden niet alleen van bloemen, maar zeker ook van planten. Daarom hebben we een zeer ruim assortiment planten opgezet. En we breiden ons planten assortiment steeds uit. Daarom kunt u bij Regiobloemist zeker ook planten bestellen.

Omdat ons assortiment steeds groter wordt, versturen wij al onze planten direct via de kweker. Wij halen alle planten voor onze klanten direct bij de kweker en verpakken en versturen hem per post in een speciale verpakking.