Klantenservice - veel gestelde vragen

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Regiobloemist.nl?

Het bestelproces: van online tot aan de deur:
1. Jij kiest een boeket met eventueel een aanvullend product uit het assortiment (vermelde prijzen zijn inclusief btw en exclusief bezorg- en handlingskosten van EUR 6,95).
2. Je vult je eigen gegevens en die van de ontvanger in.
3. Je noteert tekst voor op het kaartje (€ 1,50).
4. Je betaalt op de wijze die jouw voorkeur heeft.
5. Je ontvangt direct een bevestiging van je bestelling op het door jou opgegeven e-mailadres.
6. Na goedkeuring van de betaling wordt jouw bestelling naar de bloemist (eventueel uitgekozen door jezelf) gestuurd.
7. Met de bloemen uit zijn/haar assortiment bindt de bloemist op professionele wijze het boeket. Doordat bloemen een natuurproduct zijn en een bloemist niet alle bloemen van de voorbeeldboeketten op de website op voorraad kan hebben, kan het boeket enigszins afwijken van de voorbeeldfoto.
8. Als het boeket compleet is, wordt het netjes verpakt in passend materiaal. Dat beschermt de bloemen tijdens het vervoer en maakt er een echt cadeau van voor de ontvanger.
9. De (bezorger van de) bloemist neemt jouw bestelling en die van anderen mee in zijn bezorgronde.
10. De (bezorger van de) bloemist belt aan bij de ontvanger. Die doet open en neemt blij verrast jouw bloemencadeau in ontvangst en geniet daar ten minste 5 dagen van. (Mocht de ontvanger niet thuis blijken te zijn, dan wordt telefonisch contact met de ontvanger gezocht (mits jij het telefoonnummer doorgaf). Lukt dit niet, dan wordt een bericht achtergelaten. In sommige gevallen kan de bezorger / de bloemist je boeket bij de buren afgeven).
11. Heb je vragen of opmerkingen over je bestelling dan neem je contact op met onze klantenservice.

2. Hoeveel bezorg- en handlingskosten betaal ik?

De bezorg- en handlingskosten (verzendkosten) bij Regiobloemist zijn EUR 6,95 per bezorgadres. Deze totale kosten bestaan uit: persoonlijke bezorging, kaartje met uw boodschap, eventuele herlevering en kosten voor het betalingsverkeer. De totaalprijs bestaat dus uit kosten voor het boeket en de bezorg- en handlingskosten. Als u kiest voor betaling per factuur, dan komen hier nog € 1,50 factuurkosten bij.

3. Zijn de prijzen op Regiobloemist.nl in- of exclusief btw?

Alle prijzen op Regiobloemist.nl zijn inclusief btw. De prijzen zijn exclusief € 6,95 bezorg- en handlingskosten

4. Kan ik zelf ook een bloemist uitkiezen?

Ja, dat kan. Ga naar "bloemist kiezen" om een bloemist uit te zoeken. Klik daarna op de knop 'bij deze bloemist bestellen'. Ons systeem selecteert deze bloemist als bezorg bloemist. Bestel daarna zoals gewoonlijk en de gekozen bloemist zal de bestelling ontvangen (mits deze niet gesloten is, niet bezorgd in uw gewenste plaats of toevallig niet levert op de gewenste datum).

5. Kan ik anoniem een boeket versturen?

Ja, dat kan. Als je alleen een berichtje en niet je naam op het tekstkaartje typt, blijf je anoniem. Je persoonlijke gegevens worden namelijk nooit aan de ontvanger van het boeket doorgegeven.

6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen of annuleren na het bestellen?

Wijzigen
Na het sluiten van de overeenkomst kun je uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat jouw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijg je daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 18.00 uur, zaterdag 9.00 tot 13.00 uur) zo snel mogelijk bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail op info@regiobloemist.nl worden doorgegeven. Vermeld a.u.b. altijd je ordernummer, zodat wij je bestelling kunnen opzoeken.

Annuleren
Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de afleverdatum. Een annulering kan uitsluitend telefonisch worden doorgegeven tijdens kantooruren, zie contactgegevens. Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 8,00.

7. Kan ik in één keer meer boeketten bestellen?

Als bedrijf kunt u makkelijk meerdere boeketten bestellen, maar niet via Regiobloemist.nl. Speciaal voor bedrijven hebben we een zakelijke website genaamd: www.regiobloemistzakelijk.nl via deze website kunt u makkelijk meerdere boeketten bestellen en toch betaald u slechts 1x bezorgkosten. U kunt een zakelijk gratis een account aanmaken via: www.regiobloemistzakelijk.nl/signup. Als u een zakelijk account heeft, bestel dan voortaan altijd via onze zakelijke website www.regiobloemistzakelijk.nl.

Als consument kunt u via Regiobloemist.nl niet meerdere boeketten in één keer bestellen. U kunt gewoon twee keer een bestelling plaatsen en betalen. Als meerdere boeketten voor hetzelfde bezorgders zijn, stuur dan aub even een mail naar ons, dan zorgen wij dat u maar één keer bezorgkosten hoeft te betalen / terug gestort krijgt. Dit geldt ook voor de factuurkosten overigens.

8. Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde boeket is bezorgd?

Heb je niets gehoord van degene bij wie je een boeket liet bezorgen? Neem contact op met de servicedesk van Regiobloemist. Onze medewerkers vragen voor je na bij de bloemist of het boeket is afgeleverd. Je kunt de servicedesk bereiken op info@regiobloemist.nl.

9. Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Regiobloemist?

Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat een bloemist een bepaalde bloem of kleur op die dag niet meer heeft. Wij kunnen dus niet garanderen dat een boeket precies hetzelfde als het voorbeeld op de website is. Echter, ieder boeket wordt met zorg samengesteld. Onze bloemist doet zijn / haar uiterste best om de kleur en vorm van het door jou bestelde boeket zoveel mogelijk te benaderen.

10. Welke garanties geeft Regiobloemist op bloemen, planten en boeketten?

Regiobloemist biedt de consument op het geleverde 7 (zeven) dagen vers- c.q. vaasgarantie. Het is daarbij van belang dat je de bloemen goed verzorgt. Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is.

11. Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)?

Voor het hoofdproduct, bloemen en planten, is retourneren niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van de Algemene Voorwaarden), omdat deze aan bederf onderhevig zijn.

Voor aanvullende producten die niet aan bederf onderhevig zijn, geldt dat u deze alleen kunt retourneren als u zowel besteller als ontvanger van het aanvullende artikel bent (afleveradres = uw eigen adres). Na ontvangst heeft u 14 dagen om te retourneren of aan te geven dat u van de koop afziet. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.

Retourneren dient te geschieden conform artikel 6 en 7 van de Algemene Voorwaarden. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. De kosten voor het retourneren komen voor rekening van de klant.

Aanvullende instructies voor retourneren: een aanvullend product moet indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en onbeschadigd zijn. Bij gebruik of beschadiging kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Verstuur het alstublieft in beschermende verpakking. Vermeld indien mogelijk het ordernummer. Dit bespoedigt afhandeling van de retournering. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van de bestelling. Indien u het modelformulier voor herroeping wilt gebruiken, dan kunt u onze voorwaarde downloaden. Onderop staat het formulier welke u kunt gebruiken en opsturen. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden pagina en zie ook de site van de geschillencommissie: www.sgc.nl.

12. Kan ik veilig betalen?

Regiobloemist werkt met het internationale betalingssysteem Adyen. Dit betalingssysteem is beveiligd en wordt door veel bedrijven op internet gebruikt. Op het moment dat je een bestelling plaatst en je alle gegevens in hebt gevuld, heb je de keuze uit diverse betaalwijzen. Alle mogelijkheden worden verwerkt door Adyen. Tevens is Regiobloemist lid van de Nederlandse Webshop Keurmerk organisatie. Dit houdt in dat Regiobloemist zich conformeert aan de gedragsregels van deze organisatie. Die regels zijn direct gekoppeld aan het Webshop Keurmerk Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus en post.

Bestelling via de elektronische weg kunnen worden betaald via iDEAL, Creditcard, paypal of op rekening via Afterpay.

13. Hoe kan ik een klacht melden?

Wij zullen we alles aan doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over onze dienst, mocht u onverhoopt toch ergens niet helemaal tevreden over zijn dan kunt u altijd een klacht indienen bij ons. Graag zelfs zodat we er ook iets aan kunnen doen. U kunt een klacht melden via mail op: info@regiobloemist.nl of via onze contactpagina. Geef aub altijd uw ordernummer door als u contact opneemt met onze servicedesk. Bent u niet helemaal tevreden over de kwaliteit van het boeket, maak dan altijd foto's van het boeket zodat wij kunnen zien hoe het boeket ervoor staat en meld de klacht zo snel mogelijk, liefst binnen 24 uur na ontvangst.

Wij reageren altijd zo snel mogelijk op alle klachten, het kan zijn dat wij voor een oplossing op uw vraag / klacht contact op moeten nemen met de bloemist voor meer informatie. Dit kan soms enige tijd duren. Volgens Webshop Keurmerk moeten we binnen 14 dagen uiterlijk reageren op uw melding, echter wij reageren in 90% van de gevallen al binnen 30 minuten (tijdens kantooruren) en anders binnen 24 - 48 uur. Maar uiterlijk altijd binnen 14 dagen. Om de snelheid te bevorderen vragen wij om uw melding via het contactformulier te melden met uw ordernummer erbij, dit is ver weg de snelste manier voor u en voor ons (wij hebben zo alles bij de hand).

Indien u niet akkoord kunt gaan (om welke reden dan ook) met de geboden oplossing, staat het u vrij om de klacht in te dienen bij de geschillencommissie van Webshop Keurmerk. Ga hiervoor naar de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl.

U kunt ook een klacht indienen bij de Europese ODR platform via https://ec.europa.eu/consumers/odr/